П’ять років тому на півдні Одещини була збудована поромна переправа, яка відіграє історичну та стратегічну роль у логістиці не тільки регіону, але й усієї України. І вже протягом п’яти років подорожні витрачають не більше десяти хвилин, аби дістатися з Орлівки на українському березі Дунаю до Ісакчі на румунському.
Про історію заснування паромного комплексу та роботу сьогодення пише інформаційне агентство “Південь сьогодні”.
Так, 12 серпня 2020 року зранку пішли перші рейси порому з вантажним транспортом. У той день їх було зроблено два. А за кілька місяців пором вже здійснював по 8-10 перевезень на день. Сьогодні ж на лінії цілодобово, кожні 30 хвилин, курсують два порома.
Нагадаємо, раніше, аби дістатися Румунії, жителям сіл та міст на березі Дунаю а також подорожнім доводилося їхати транзитом через Молдову, витрачаючи час на перевірки на кількох додаткових пунктах перетину кордону.
Небайдужий до долі рідного краю Юрій Дімчогло – депутат Одеської обласної ради VI та VII скликань – вирішив це виправити і, об’єднавшись зі своїми земляками – виноробом Володимиром Маслєнковим та власником агробізнесу на півдні Одещини Олегом Сулаковим, розпочав знакове для регіону будівництво. Вже до осені 2022 року за підтримки Одеської обласної військової адміністрації та Міністерства інфрастуктури поромний комплекс отримав статус морського терміналу. А ще – його включено в акваторію Ренійської філії ДП «Адміністрації морських портів України», завдяки чому партнери продовжили розбудову, перетворюючи об’єкт на повноцінний порт.
Сьогодні в порту і на поромному комплексі працює 137 співробітників. Щорічно ці підприємства поповнюють державний та місцеві бюджети на десятки мільйонів гривень. Так, за 2024 рік у бюджети всіх рівнів Поромний комплекс «Орлівка» сплатив 20 млн гривень, а Річковий порт «Орлівка» – 23 млн гривень.
Зазначимо, що спочатку, через режим пандемії пункт пропуску працював тільки для вантажного транспорту. І тільки у лютому 2021-го рух поромною переправою був відкритий і для легкового транспорту, а також для пішоходів.
Можливість швидкого перетину кордону – автобусом, власним транспортом чи навіть пішки – стала рятувальною для десятків тисяч наших співгромадян у перші дні та місяці повномасштабного вторгнення російського агресора в Україну. Тоді поромний комплекс «Орлівка» перетворився на головний гуманітарний хаб на півдні України на кордоні з ЄС, а в румунській Ісакчі було створено штаб, де українці, які рятувалися від російських атак та окупації, могли відразу ж отримати статус біженця в Євросоюзі навіть за внутрішніми документами.
Також через блокаду портів Великої Одеси у 2022 році потік вантажівок через переправу зріс вдвічі порівняно з минулим періодом. У 2023-му основну частину автотранспорту, який перетинав тут кордон, складали контейнеровози з зерном, що прямували до порту Констанца. Якби цей потік йшов через Молдову, то собівартість доставки одного контейнера з зерном зросла б на 200-300 доларів. Це вже не кажучи про те, які затори створювали б вантажівки на під’їзді до кожного з кордонів. Однозначно Україна б відчувала труднощі з транзитом через Молдову сільськогосподарської та тваринної продукції, а також вантажів подвійного призначення. А в умовах війни – це неприпустимо та згубно.
Зараз поромна лінія Орлівка-Iсакча працює у цілодобовому режимі 24/7. З 08.00 до 20.00 між двома пунктами курсують два пороми в режимі NON – STOP – з відходом від кожного з берегів орієнтовно кожні 30-40 хвилин. З 20.00 до 08.00 – працює один пором з інтервалом орієнтовно щогодини.
Нагадаємо, що Поромний комплекс «Орлівка» тричі було атаковано російським агресором. Та завдяки зусиллям усього колективу швидко відновлювався та знов працював у звичному режимі. Роль поромного комплексу «Орлівка» настільки значуща та важлива, що навіть години простою переправи після атак давалися взнаки на інших пунктах пропуску – відразу формувалися багатокілометрові черги.
Як зазначає видання, саме стратегічне бачення ідеолога проєкту «Орлівка-Ісакча», депутата Одеської обласної ради VI та VII скликань Юрія Дімчогло, його досвід, завзятість та далекоглядність відіграють значну роль в економіці регіону та всієї України.
Фото – офіційний сайт Поромного комплексу«Орлівка»
Очільники 26 держав-членів Європейського Союзу напередодні зустрічі президента Сполучених Штатів Дональда Трампа та Владіміра Путіна на Алясці затвердили спільну заяву на підтримку України.
Євроcоюз отримав третій переказ надзвичайних доходів з заморожених активів Центрального банку росії у розмірі 1,6 млрд євро. Майже всі ці гроші підуть на підтримку України.