Орловка – Исакча

Під час війни поромний комплекс «Орлівка» продовжує розвиватися.

«У планах у нас будівництво ще одного морського причалу, він буде універсальний, тобто для всіх видів вантажів, зокрема олійних культур. Ми вже почали будівництво, а також придбали танкер із можливістю зберігати півтори тисячі тонн олійних вантажів. У нас можна буде зберігати й перевалювати такі види вантажів. Запустити причал плануємо до кінця цього року»,розповів виданню «Ukrainian Shipping Magazine» засновник поромного комплексу «Орлівка» Юрій Дімчогло. 
Є плани і на післявоєнний час – планується відкрити пасажирський термінал для річкових перевезень на пасажирських катерах у міста Румунії, в першу чергу у Тулчу та Галац.

Додамо, що у 2022 році в експлуатацію ввели два морських універсальних причали, тож поромна переправа стала портом. Вона отримала статус морського термінала, а також тут було відкрито морську акваторію Ренійського АМПУ.

Відзначимо, що  у період 2022-2023 років обсяги перевалки з двох причалів щомісячно сягали 100-120 тис. тонн вантажів. Після відкриття портів Великої Одеси у жовтні 2023 року обсяги суттєво впали, сьогодні йдеться про приблизно 50 тис. тонн на місяць.

Щодо об’ємів, то орлівські пороми здатні перевозити й 200 фур на день, але проблема в тому, що митниця та прикордонники двох країн не встигають опрацьовувати запити, тож іноді пороми ходять наполовину заповнені. Для розв’язання цієї проблеми митницям й прикордонній службі необхідно збільшити штат працівників.

Перспективи подальшого розвитку є, адже недаремно переправа отримала назву «пором в ЄС», оскільки на протилежному боці знаходиться прямий доступ до європейського коридору E87, який проходить через Ісакчу і з’єднується з Констанцею, найбільшим румунським морським портом.

 

Політика