Переважна більшість вимог польських перевізників, через які вони планують заблокувати низку пунктів пропуску на україно-польському кордоні не може бути виконаною.
Про це заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач агентству “Інтерфакс-Україна”.
“Нереалістичною є вимога повернутись до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам… між Україною та ЄС діє угода, згідно якої українські перевізники їздять без дозволів в країнах ЄС. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, згідно якій це відбувається, діє до кінця червня 2024 року. І тут важливо розуміти, що угода діє в два боки – тобто, що наші перевізники їздять без дозволів, що європейські перевізники їдуть в Україну з такими ж умовами. Тобто скасувати дію угоди на рівні уряду Польщу просто неможливо”, – пояснив він.
Він зазначив, що нині польські перевізники є найбільшими гравцями в галузі вантажних перевезень в Європі. У загальному об’ємі транспортних засобів , які виконують вантажні перевезення в Європі на Польшу припадає більше половини. Тоді як українські перевізники переважно здійснюють перевезення з України і в Україну, а не між країнами Європи. Тобто, вони жодним чином не можуть здійснювати впливу на вантажні тарифи.
За його словами, вимога посилення правил перевезення за ЄКМТ теж дивна. Правила, відповідно до яких здійснюються перевезення, поширюється абсолютно на всіх перевізників країн учасниць-членів ЄКМТ. Ці правила затверджено давно, доступ до отримання дозволів мають ті перевізники, у яких транспортні засоби Євро-5 та Євро-6.
“На кордоні у нас немає окремо виділеної черги для українських водіїв – їдуть всі, хто зареєструвався. Через територію України також їздять перевізники з Туреччини, інших країн. Якщо запровадити окрему чергу – вони будуть чекати поки не проїдуть ТЗ з номерами Євросоюзу? Так само немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС”, – додає замміністра.
Деркач також прокоментував вимогу відкрити систему Шлях для польських перевізників: останнім не треба реєструватись в цій системі.
Нагадаємо, польські перевізники погрожують з листопада перекрити всі пункти пропуску з українською стороною через надмірну конкуренцію після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та ЄС. Раніше в Польщі обмежувались блокуванням одного пункту пропуску, а тепер планують перекрити усі наявні в’їзди з України до кінця року.
Депутат Народних зборів Гагаузької автономії Молдови Олександр Тарнавський пов’язав падіння доходів регіону на 100 млн леїв з конфронтаційною політикою, яку веде керівництво автономії, пов’язане з молдавським олігархом Іланом Шором. Читати далі
З червня 2024 року вартість електроенергії для побутових споживачів можуть підняти до 5 грн/кВт. Виручені кошти дозволять відбудувати генеруючі потужності, знищенні ворогом. Про це повідомив член Комітету з питань енергетики та ЖКХ ВР України Сергій Нагорняк. Читати далі