Виступаючи перед депутатами міськради, міський голова Ренійської громади Ігор Плєхов повідомив, що одна з таких ділянок займає 30 гектарів земель водного фонду на околицях села Долинське (колись тут було озеро). За словами мера, ця територія відводиться під парковку за дорученням прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля (мається на увазі робочий візит глави уряду до Ізмаїла та Рені 21 липня ц.р. – Прим. авт.).
«Незважаючи на те, що стоянки для фур – дуже актуальна та гостра проблема, у мене, як у міського голови, є чітка та послідовна позиція: земельні інтереси нашої громади мають бути у будь-якому разі захищені, – заявив Ігор Плєхов. – Ми не можемо і не маємо розбазарювати десятки чи навіть сотні гектарів комунальної землі, яка потім нічого не принесе до місцевого бюджету. Тож землю в районі Долинського ми нікому не віддамо. Ця ділянка буде використовуватися тільки на умовах оренди і, швидше за все, виділимо її приватнику. Знайдеться такий підприємець – хай займається ділом. Там планується створити тверде покриття – бетонні плити або асфальт. Інакше дощі та сніги перетворять парковку на болото.
Інша ділянка для стоянки фур розташована біля другого вантажного району Ренійського порту. Там парковка вже існує за фактом, і ми не зможемо «відвоювати» цю землю. Вона буде передана у постійне користування обласній Службі автомобільних доріг. Я вже казав, що облавтодор збудував цю стоянку без жодних документів, проте ми змушені враховувати експортні потреби держави та обставини воєнного стану. Хочу зазначити, що спочатку на території біля порту передбачалося не паркування, а дорожня розв’язка з додатковою смугою руху та смугою для розвороту машин. Проте облавтодор зробив інакше. До того ж стоянка знаходиться прямо на міських комунікаціях – там проходять центральний водопровід та газові труби. Тобто у разі аварійних ситуацій буде важко до них дістатися. Однак вищі відомства, на жаль, не завжди враховують зауваження та побажання громади. Ми чуємо одну відповідь на всі випадки життя: інтереси держави – понад усе».
Між іншим міський голова дав зрозуміти, що деякі чиновники не так стоять на варті державних інтересів, як прикриваються ними. Один із яскравих прикладів такого «статусного» лицемірства – це скандальна ситуація з узбіччями вздовж основних автомагістралей на території Ренійської громади. Як уже не раз писало наше видання, скупчення фур на дорогах призводить до руйнування узбіч, хоча вони, згідно з будівельними нормами, мають бути зміцнені. У свою чергу руйнування узбіч рано чи пізно стане причиною серйозних пошкоджень дорожнього полотна, що спричинить величезні інфраструктурні збитки.
Обурення Ігоря Плєхова з цього приводу викликало гучний резонанс, і профільні служби оголосили про проведення ремонту узбіч на найбільш завантажених ділянках автотрас. Але невдовзі мер Ренійської громади на своїй сторінці у соціальній мережі Facebook опублікував світлини, які свідчать, м’яко кажучи, про повну неефективність ремонтних робіт.
На цьому історія не закінчилася: Ігор Плєхов зізнався, що з приводу стану узбіч у нього виник конфлікт з одним із заступників голови Одеської обласної військової адміністрації.
«Щойно після довгої посухи у нас пройшов дощ, узбіччя розмило – і перекинулися чотири фури. Тобто проблема залишається дуже гострою. Я продовжую її порушувати, а мене звинувачують у тому, що я «думаю не по-державному» і взагалі мало не займаюся сепаратизмом. Я вже теж не витримав і сказав: якщо мене не почують, я просто у своєму інвалідному візку заїду до колії на узбіччя, яке нібито відремонтував облавтодор, та запишу відеозвернення до нашого Президента. Я не вірю, що держава, хай і в умовах воєнного стану, не здатна знайти кошти на нормальний ремонт кількох десятків кілометрів узбіч. Тим більше що фури, які руйнують ці узбіччя, приносять до державної скарбниці сотні мільйонів доларів», – сказав міський голова Ренійської громади.
Втім, на цьому неоднозначному тлі з’явилася і хороша новина – розсмокталася черга з фур, які очікували на можливість перетнути кордон на міжнародному пункті пропуску «Рені – Джурджулешти». Протягом останніх місяців великовантажний автотранспорт буквально захаращував так звану «Дорогу дружби» – ренійську ділянку автотраси Одеса – Рені. Як повідомив Ігор Плєхов, черга зникла завдяки приватному паркінгу, що нещодавно відкрився на місці одного з колишніх радгоспів колишнього Ренійського району.
Автор цих рядків побував на «Дорозі дружби» і особисто переконався, що там не залишилося жодної фури. У той же час задля справедливості слід зазначити, що величезна черга з великовантажних машин, як і раніше, залишається на околицях села Орлівка Ренійської громади (це транспорт, який користується дунайською поромною переправою Орлівка – Ісакча). За словами Ігоря Плєхова, фури там «розтягнулися майже до Нової Некрасівки».
27 жовтня 2024 року Болгарія провела сьомі за три роки позачергові парламентські вибори, намагаючись подолати тривалу політичну кризу. Результати останнього голосування демонструють відсутність чітких перспектив до формування стабільного уряду більшості та появу певної фрагментації політичного ландшафту Болгарії на політичні сили з малочисельним представленням в законодавчому органі країни, проводить аналіз експерт ГО “Лабораторія досліджень та інформаційного аналізу” Михайло Панайотов.
Мінагрополітики розпочинає політику реального імпортозаміщення в сфері продовольства і разом з Кабміном розпочинає формування дорожньої карти для переорієнтації держзакупівель.
Міністр зовнішньої торгівлі та розвитку Фінляндії Вілле Тавіо оголосив про 20 млн євро на підтримку освітньої реформи в Україні, а також 500 тисяч євро на реформи шкільного харчування.