временные коридоры для торговых судов

Використання альтернативного морського коридору дозволило відновити експорт зернових з портів Великої Одеси до 40 країн світу. Об’єми експорту зернових досягли довоєнного рівня.

Як повідомив постійний представник України при ООН Сергій Кислиця, після виходу росії з Чорноморської зернової ініціативи влітку 2023 року 1300 суден скористались тимчасовим морським маршрутом, організованим Україною та міжнародними партнерами.

Загалом майже за рік з портів Південний, Одеса та Чорноморськ, які також  називають портами Великої Одеси, експортовано 25 млн тонн продукції українських аграріїв, що, за словами Сергія Кислиці, сягнуло довоєнного рівня.

“Це перевищує обсяг експорту за весь рік функціонування Чорноморської зернової ініціативи”, – цитує постійного представника Укрінформ.

“Ми послідовно працюємо над збільшенням пропускної здатності всіх коридорів”, – наголосив Кислиця.

Україна запропонувала Міжнародній морській організації створити тимчасовий маршрут руху цивільних суден до/з чорноморських морських портів України після виходу Росії з Чорноморської зернової ініціативи. Перше судно за новим альтернативним маршрутом вийшло з Одеси 16 липня.

Раніше Інтернет-газета «Топор» повідомляла, що вартість перевозки зернових костерами з українських портів Дунаю та портів Одеси в середземноморські та африканські порти продовжує дешевшати.