лимузин ЗИМ

На Гайворонській вузькоколійці, що відноситься до Одеської залізниці, зберігся унікальний зараз агрегат. Це дрезина, перероблена свого часу з автомобіля – радянського лімузина ГАЗ-12 “ЗІМ”.

Про це повідомляє “Пасажирський транспорт”.

Глядачі побачили та почули, як працює цей залізничний лімузин, і навіть проїхалися на ньому по коліям станції Гайворон.

Свого часу, у 1950-1960 рр. на різноманітних ремонтних підприємствах залізничного профілю у досить великій кількості виготовляли автодрезини для службових потреб як звичайних, так і вузькоколійних залізниць на базі автомобілів. Автомобільна ходова частина замінювалася залізничними колісними парами. Рульове управління демонтувалося взагалі – а сам руль якщо і залишався, то виконував функцію тормозного важеля. Також ставили спеціальні редуктори для можливості реверсу – щоб автодрезина могла рухатися не лише вперед, а й “заднім ходом” з потрібною швидкістю та потужністю, – розповіли залізничники.

З легкових автомобілів такі автодрезини виготовляли для залізничного начальства – з вже “списаних” після роботи у партійних гаражах машин. Вони використовувалися для різноманітних інспекцій, об’їздів ділянок колії та інших службових переміщень топ-чиновників.

З вантажних автомобілів виготовляли різноманітні службові дрезини, санітарні машини та навіть машини-крамниці на залізничному ходу.

“ЗІМ”, що зберігся у Гайвороні, вже давно є однією з місцевих історичних пам’яток і самої вузькоколійки, і міста Гайворон. Останні понад 20 років “ЗІМ”, в основному, є цікавинкою для туристів, однак минулого і нинішнього року він пару разів попрацював транспортним засобом для керівництва “Укрзалізниці”. Машина відремонтована і перебуває у досить доброму технічному стані. На ньому стоїть дизельний тракторний двигун, реверсний редуктор та додаткові прожектори.

лимузин ЗИМ

Зазначається, що в Україні збереглося ще декілька подібних автодрезин. Серед них – “Волги ГАЗ-21” та санітарна дрезина на базі вантажівки “ГАЗ-51”.