Из областного бюджета городу Рени выделено 4 миллиона 950 тысяч гривен на реконструкцию балки Баланешты – естественного водоотводящего канала, слабая пропускная способность которого стала главной причиной наводнений 2002, 2005 и 2012 годов.

«За счёт финансирования из облбюджета изготовлена проектно-сметная документация проекта реконструкции комплекса водопропускных и преграждающих сооружений на балке Баланешты. Общая стоимость проекта – 70 млн грн, поэтому он будет осуществляться поэтапно, – сказал городской голова Рени Игорь Плехов. – Эта балка для нашего города – как пороховая бочка. Мы благодарны Одесскому областному совету за содействие в реализации этого жизненно важного проекта».

Ранее Игорь Плехов признал, что расчистка балки не может решить проблему на 100 процентов, поэтому разработан проект регулируемого водосброса с помощью гидротехнических сооружений.

Напомним, что проблема главной ренийской «ливнёвки» заключается не только в её слабой пропускной способности. Устье балки (а оно соединяется с озером Кагул) перегорожено железной дорогой, то есть создаётся эффект закупоренного бутылочного горлышка, – именно поэтому дождевые потоки не могут нормально уходить в озеро.

Учёные пришли к выводу, что избавить Рени от ливневых наводнений может только создание накопителя воды в районе пересечения балки Баланешты и так называемой «Дороги дружбы». Накопитель необходимо оснастить плотиной или шлюзами, которые будут сдерживать критический объём воды и сбрасывать её «порциями» в русло балки.

Как сообщил председатель Ренийского райсовета Олег Зуев, проектно-сметная документация подготовлена одесским институтом «Укрюжгипроводхоз». На это ушёл целый год. Специалисты института выезжали в Рени и обошли пешком всю балку, включая мосты и другие инфраструктурные сооружения.

«Основным объектом строительства на балке Баланешты станет водонакопительная дамба в районе «Дороги дружбы». Дамба будет представлять собой сооружение в виде подковы, её главная задача – регулирование водосброса. Для этого, в частности, предусмотрены пропускные колодцы. Таким образом предполагается снижать интенсивность потока ливневых вод в русле балки», – сказал Олег Зуев.

По его словам, проект будет осуществляться поэтапно и растянется на несколько лет, поскольку планируется не только построить дамбу, но и углубить русло, реконструировать мосты и так далее.

Світ

  • В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію
    В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію

    Міністерство закордонних справ України розчароване рішенням Правління Міжнародної федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця (МФТЧХ) щодо Російського Червоного Хреста (РЧХ).

    Про це йдеться у коментарі, опублікованому на сайті МЗС, передає Цензор.НЕТ.

    “Змушені констатувати, що у тексті рішення відсутня належна оцінка протиправної присутності та діяльності Російського Червоного Хреста на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території України в межах Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької областей, а також в Автономній Республіці Крим.

    Як неодноразово наголошувала українська сторона, присутність та діяльність РЧХ на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території нашої держави є грубим порушенням Конституції, законів України та міжнародного права.

    Згадані дії РЧХ є також серйозним порушенням Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця та Конституції МФТЧ, зокрема принципу єдності, згідно з яким в кожній країні може бути лише одне товариство Червоного Хреста або Червоного Півмісяця, а також зобов’язання національних товариств поважати територіальну цілісність та незалежність.

    Рішення Правління МФТЧХ йде всупереч положенням резолюцій Генеральної Асамблеї ООН 68/262 від 27 березня 2014 року “Територіальна цілісність України” та ES-11/4 від 12 жовтня 2022 року “Територіальна цілісність України: захист принципів Статуту ООН”, в яких міститься заклик до всіх держав, міжнародних організацій та спеціалізованих установ системи ООН не визнавати спроби анексії Росією частин території України та утримуватися від будь-яких дій та кроків, які можуть тлумачитися як визнання зміни статусу цих територій.

    Привертає особливу увагу той факт, що в рішенні Правління відсутня реакція на діяльність так званих “Донецького Червоного Хреста” та “Луганського Червоного Хреста”, які виконують допоміжні функції для окупаційної влади Російської Федерації на тимчасово окупованій нею частині території України, та ролі РЧХ в створенні та підтримці згаданих незаконних маріонеткових утворень.

    Українська сторона неодноразово надавала документальні свідчення причетності держави-агресора до підтримки та фінансування протиправної діяльності РЧХ зі створення її структурних підрозділів на тимчасово окупованій території України, а також факти незаконного захоплення рухомого та нерухомого майна Товариства Червоного Хреста України (ТЧХУ).

    Наголошуємо, що Товариство Червоного Хреста України є єдиним визнаним товариством Червоного Хреста, яке здійснює гуманітарну діяльність на всій території України в межах її міжнародно визнаних кордонів та уповноважене створювати місцеві осередки Червоного Хреста. Донецька та Луганська регіональні філії ТЧХУ є її невід’ємними складовими та продовжують функціонування, хоча й були змушені тимчасово залишити тимчасово окуповану територію України, рятуючись від переслідувань окупаційної адміністрації РФ.

    Україна з незмінною повагою ставиться до Федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця як незалежної гуманітарної організації неурядового та неполітичного характеру. У цьому зв’язку наголошуємо, що Стаття 4 Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця чітко встановлює, що національні товариства мають поважати фундаментальні принципи Міжнародного руху та керуватися принципами міжнародного гуманітарного права. Жодні імперативи не можуть слугувати виправданням грубих порушень фундаментальних принципів та міжнародного гуманітарного права, яке чітко регулює правовий режим окупованих територій, зокрема відповідні обов’язки держави-окупанта та національних товариств.

    Наголошуємо, що своїми грубими порушеннями міжнародного права та Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця РЧХ наносить серйозну та довготривалу репутаційну шкоду всій Федерації. Для діяльності Червоного Хреста немає нічого важливішого за довіру. Удар по довірі до всієї Федерації — найгірший наслідок протиправних дій РЧХ.

    Українська сторона очікує на продовження моніторингу і надання об’єктивних і неупереджених оцінок з боку МФТЧХ триваючої протиправної діяльності РЧХ на тимчасово окупованій території України”, – йдеться у заяві МЗС України.

    Джерело: https://censor.net/ua/n3512305