грузовой железнодорожный состав

З 22 серпня розпочався рух вантажних потягів по відновленій залізниці на півдні Одеської області, яка сполучає станцію Березино з вузловою станцією Басарабяска в Молдові.

Відкривати рух приїхали два міністри – інфраструктури України Олександр Кубраков та віце-прем’єр Молдови з питань інфраструктури та регіонального розвитку Андрій Спину, а також керівник “Укрзалізниці” Олександр Камишін та голова Одеської військової адміністрації Максим Марченко.

Першим офіційним потягом на відновленій ділянці став службовий дизель-потяг керівництва “Укрзалізниці” PESA-610M, який прибув транзитом через Молдову та проїхав від Басарабяски до Березино. Після коротких урочистостей біля вокзалу станції Березино звідти відправився до Басарабяски перший вантажний потяг з магістральним тепловозом 2ТЕ116 локомотивного депо “Арциз” Одеської залізниці.

Поки що по відновленій залізниці буде здійснюватися лише вантажний рух. Але на перспективу вже пропонують декілька напрямків пасажирських потягів. Наприклад, вже зараз можна відновити рух потягу сполученням Київ – Ізмаїл, але без заїзду в Одесу – транзитом через територію Молдови з зупинками у Бельцях, Кишиневі та Басарабясці і, можливо, на станціях Окниця та Унгени. Ще один напрямок, який буде актуальний вже після війни – запуск потяга сполученням Кишинів – Одеса через Басарабяску, Арциз. Білгород-Дністровський та курорт Затока.

Всі роботи з відбудови залізниці виконали саме українські залізничники “під ключ”: відновили понад 22 км інфраструктури на території України та ще 1,2 км колій — за контрактом з Молдовою на її території. Відновлено геометричний розмір залізничного полотна, укладено на дільниці рейки та залізобетонні шпали, відремонтовано 14 залізничних мостів.

Нагадаємо, питання відновлення залізничної гілки Бесарабяска – Березино неодноразово на самому високому рівні лобіював народний депутат Украиїни від Одещини Антон Кіссе. У відповідь на його неодноразові депутатські запити та звернення в 2016 році відбулось засідання міжурядової коміссії, на якій українська та молдовська сторони домовились відновити ділянку Бесарабяска – Березино.

Коментуючи завершення будівельних робіт за запуск поїздів, Антон Кіссе заявив: “Воєнний стан та блокада наших портів стали причиною пошуку виходу із логістичного глухого кута та по суті причиною розморрозки проекту по відновленню гілки Березино – Бесарабяска. Всього за декілька місяців Україні та Молдові вдалось реалізувати те, що відкладали на потім стільки років. Тепер при доставці вантажів через ділянку Арциз – Бесарабяска відстань в два рази менша, що суттєво скорочує видатки та час доставки. Сьогодні також є розуміння необхідності реалізації супутніх інфраструктурних проектів, зокрема, ремонту автодороги Т16-27, що дозволить доставляти сільськогосподарську продукцію до залізничної дороги в більш комфортних логістичних умовах.

Проект запуску залізничної гілки Березино (Україна) – Бесарабяска (Молдова) реалізований! Для мене це роки роботи,…

Publiée par Anton Kisse sur Lundi 22 août 2022

 

 

По материалам видання “Пасажирський транспорт”

Політика