На верфях Килии

На Кілійському суднобудівельно-судноремонтному заводі почалися роботи зі  створення несамохідних барж.

Планується будувати баржі типу SLG, використовуючи старі ліхтери (невеликі баржі, довжиною 40 метрів), експлуатація яких у якості річкових барж економічно недоцільна.

Наразі вже визначені дефекти двох суден-донорів, які використають для будівництва першої баржі, розпочався ремонт корпусів із заміною металу, повідомляють в Українському Дунайському пароплавстві.

Відзначимо, що на даний час у компанії налічується 86 ліхтерів. Частина здається в оренду у якості так званих «проставок» між суднами та причалом. Але більшість гниє, витягуючи з УДП кошти, які сплачуються за якірний збір, або витрачаються на аварійні ремонти.

Завдяки будівництву барж, планується у найближчі 2-3 роки повністю закрити питання ліхтерів: всі судна, які ще перебувають у задовільному технічному стані, будуть «перетворені» на баржі. Таким чином УДП має отримати 5 – 6 баржевих караванів.

Додамо, що технологія будівництва барж типу SLG з ліхтерів-донорів для кілійських фахівців не нова. Такі проєкти тут втілювали у життя наприкінці 90-х – початку 2000-х, побудувавши 38 барж. Довжина суден – 76,5 м, осадка – 3,1 м, вантажопідйомність – 2200 т.

У компанії зазначають, що у проєкту є свої недоліки, бо ліхтери побудовані у 60 – 80-х роках минулого сторіччя, тож баржі приречені на періодичні капітальні ремонти. Але є і переваги: на порядок нижча ціна будівництва, порівняно з новим судном, та більша вантажопідйомність.

Економічні розрахунки свідчать, що інвестиції у будівництво SLG барж є абсолютно виправданими.

Додамо, що з минулого року для заводу закуповується сучасне обладнання, створено власну малярну ділянку, підприємство забезпечили якісними матеріалами. Штат заводу збільшився з 220 до 280 співробітників. Планується модернізації заводського сліпу (споруди, яка використовується  для витягування суден на берег та спускання їх на воду), розширення його території, бо потужності старого не вистачає.

До того ж для перебудови вже відібрані ще сім ліхтерів.

В Ізмаїл надходитимуть контейнерні вантажі з порту Констанца