Депутаты Болградского районного совета провели заключительную сессию районного парламента VI созыва.

11 009

Об этом сообщает корреспондент «Топора».

Из вынесенных на обсуждение 14 вопросов, практически все были приняты, как говорится, «с лету». И только внесение изменений в районный бюджет вызвало у депутатов бурную реакцию. Камнем преткновения стало распределение дополнительно поступивших в район 1,2 миллиона гривен медицинской субвенции, которая направляется на зарплату сотрудникам двух лечебных заведений района: Центральной районной больницы и Центра первичной медико-санитарной помощи.

Некоторые депутаты были не согласны с тем, что Центру первичной помощи выделена большая сумма, а также с тем, что не хватает средств на индексацию заработной платы, как это определено в постановлении Кабмина. И хотя большинство депутатов поддерживали предложенный проект, их голосов не хватало, чтобы принять решение.

В ходе обсуждения было предложено несколько компромиссных вариантов: выделить средства на индексацию зарплат из районного бюджета развития; вынести этот вопрос из проекта решения и рассмотреть его отдельно, чтобы не создавать напряженную обстановку по финансированию других бюджетных учреждений района, но ни одно из этих предложения не нашло поддержки у большинства депутатов.

В результате, после двух голосований, которые не принесли положительного результата, было предложено провести поименно голосование. Но и тут принять решение удалось только со второго раза, когда за него проголосовали 40 депутатов, при необходимых для принятия решения 39 голосах. Кстати, против не было подано ни одного голоса, пятеро возражающих воздержались.
Изменения в бюджет были приняты в том виде, в котором и предлагались изначально.

И хотя часовые дебаты по этому вопросу не принесли противникам предложенного решения победы, они высветили многие проблемы районной медицины, о которых шел разговор в ходе обсуждения. Это и нехватка средств на повседневное функционирование медицинских учреждений, и продолжающееся закрытие структурных подразделений ЦРБ, и денежные поборы с пациентов. Обо всем этом говорили и депутаты, и медицинские работники, и присутствовавшие на сессии сельские головы.

Подводя итоги прошедшей сессии, принявшая участие в ее работе депутат Одесского областного совета Мария Попова отметила, что перепалка насчет финансирования районной медицины и то, что в районе одно за другим закрываются отделения Центральной районной больницы – это результат той непродуманной медицинской реформы, за которую еще несколько лет назад так ратовали представители райгосадминистрации, и проведение которой тогда поддержали депутаты райсовета.

«По сути, сегодня депутаты и жители района сорвали тот плод, который был посажен несколько лет назад. И он никого не радует», – резюмировала происходившее на сессии Мария Попова.

Світ

  • В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію
    В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію

    Міністерство закордонних справ України розчароване рішенням Правління Міжнародної федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця (МФТЧХ) щодо Російського Червоного Хреста (РЧХ).

    Про це йдеться у коментарі, опублікованому на сайті МЗС, передає Цензор.НЕТ.

    “Змушені констатувати, що у тексті рішення відсутня належна оцінка протиправної присутності та діяльності Російського Червоного Хреста на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території України в межах Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької областей, а також в Автономній Республіці Крим.

    Як неодноразово наголошувала українська сторона, присутність та діяльність РЧХ на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території нашої держави є грубим порушенням Конституції, законів України та міжнародного права.

    Згадані дії РЧХ є також серйозним порушенням Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця та Конституції МФТЧ, зокрема принципу єдності, згідно з яким в кожній країні може бути лише одне товариство Червоного Хреста або Червоного Півмісяця, а також зобов’язання національних товариств поважати територіальну цілісність та незалежність.

    Рішення Правління МФТЧХ йде всупереч положенням резолюцій Генеральної Асамблеї ООН 68/262 від 27 березня 2014 року “Територіальна цілісність України” та ES-11/4 від 12 жовтня 2022 року “Територіальна цілісність України: захист принципів Статуту ООН”, в яких міститься заклик до всіх держав, міжнародних організацій та спеціалізованих установ системи ООН не визнавати спроби анексії Росією частин території України та утримуватися від будь-яких дій та кроків, які можуть тлумачитися як визнання зміни статусу цих територій.

    Привертає особливу увагу той факт, що в рішенні Правління відсутня реакція на діяльність так званих “Донецького Червоного Хреста” та “Луганського Червоного Хреста”, які виконують допоміжні функції для окупаційної влади Російської Федерації на тимчасово окупованій нею частині території України, та ролі РЧХ в створенні та підтримці згаданих незаконних маріонеткових утворень.

    Українська сторона неодноразово надавала документальні свідчення причетності держави-агресора до підтримки та фінансування протиправної діяльності РЧХ зі створення її структурних підрозділів на тимчасово окупованій території України, а також факти незаконного захоплення рухомого та нерухомого майна Товариства Червоного Хреста України (ТЧХУ).

    Наголошуємо, що Товариство Червоного Хреста України є єдиним визнаним товариством Червоного Хреста, яке здійснює гуманітарну діяльність на всій території України в межах її міжнародно визнаних кордонів та уповноважене створювати місцеві осередки Червоного Хреста. Донецька та Луганська регіональні філії ТЧХУ є її невід’ємними складовими та продовжують функціонування, хоча й були змушені тимчасово залишити тимчасово окуповану територію України, рятуючись від переслідувань окупаційної адміністрації РФ.

    Україна з незмінною повагою ставиться до Федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця як незалежної гуманітарної організації неурядового та неполітичного характеру. У цьому зв’язку наголошуємо, що Стаття 4 Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця чітко встановлює, що національні товариства мають поважати фундаментальні принципи Міжнародного руху та керуватися принципами міжнародного гуманітарного права. Жодні імперативи не можуть слугувати виправданням грубих порушень фундаментальних принципів та міжнародного гуманітарного права, яке чітко регулює правовий режим окупованих територій, зокрема відповідні обов’язки держави-окупанта та національних товариств.

    Наголошуємо, що своїми грубими порушеннями міжнародного права та Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця РЧХ наносить серйозну та довготривалу репутаційну шкоду всій Федерації. Для діяльності Червоного Хреста немає нічого важливішого за довіру. Удар по довірі до всієї Федерації — найгірший наслідок протиправних дій РЧХ.

    Українська сторона очікує на продовження моніторингу і надання об’єктивних і неупереджених оцінок з боку МФТЧХ триваючої протиправної діяльності РЧХ на тимчасово окупованій території України”, – йдеться у заяві МЗС України.

    Джерело: https://censor.net/ua/n3512305