Дистанционная учеба

За підсумками дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2022/2023 навчальному році,  проведеного Державною службою якості освіти України за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), виявилося, що в умовах війни постійного доступу до освітнього процесу не мали 30% українських учнів.

Відзначимо, що на Півдні України ця цифра сягала 40%.

Ограниченный доступ к обучению
Ограниченный доступ к обучению, фото: sqe.gov.ua

«Пандемія, а тепер війна спричинили зміни в організації освітнього процесу. Дистанційне навчання, повітряні тривоги, відключення електроенергії, відсутність зв’язку – все це, безумовно, вплинуло на загальну середню освіту. Сьогодні ми бачимо, що війна призвела до втрат у результатах навчання учнів і, відповідно, – у якості освіти. Це дослідження нам допомогло виявити чинники цих втрат і виробити рекомендації щодо плану дій з боку держави, громади та безпосередньо школи, аби подолати ці втрати», – зазначив Голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак, повідомила пресслужба відомства.

Цікаво, що за результатами дослідження, не менше 92% шкіл постійно здійснювали освітній процес (в синхронному та/або асинхронному режимах), а учні могли долучатися до нього. Однак лише 40% батьків зазначили, що їхні діти постійно вчилися. Причому на Заході України цей відсоток найнижчий: про те, що їхні діти постійно вчилися, вказало 32% батьків учнів початкової школи, тоді як на Сході – 50%.

Щодо результатів навчання, то вчителі початкових класів кажуть, що  через зміну форми навчання, перехід на дистанційне та змішане навчання, нестабільні умови організації освітнього процесу погіршилися результати навчання дітей з української мови, іноземної мови, математики, літературного читання. При цьому у селах про погіршення результатів навчання учнів зазначає більше вчителів, ніж у містах.

Додамо, що в опитуванні взяли участь директори 150 шкіл, 6532 вчителів, 10 899 батьків учнів початкової, базової та старшої школи та 4324 учнів (переважно десятикласники).

Міністерство освіти і науки України планує використати отримані дані для покращення освітнього процесу, адекватного реагування на виклики, які постали перед освітою в умовах повномасштабної війни.

В Україні обговорюють чергову реформу освіти