Депутаты законодательного органа Гагаузской автономии намерены провести специальное заседание, на котором обсудят ущемление полномочий региона со стороны официального Кишинева.

Накануне в Комрате народные избранники остро критиковали действия Государственной канцелярии правительства Молдовы, которая регулярно обжалует в суде нормальные и законодательные акты, принимаемые исполнительным комитетом и Народным собранием Гагаузии.

Официальный Кишинев так же на протяжении десятилетий планомерно отбирает полномочий у властей Гагаузии и не исполняет положений Закона об особом правовом статусе АТО Гагаузия.

Последние случаи – упразднение налоговой инспекции Гагаузии и ее включение в аналогичную структуру «ЮГ» в рамках проводимой реформы. Таких случаев немало и они вызвают серьезную обеспокоенность в Комрате. Там считают, что Кишинев намерен сделать Гагаузию не политической, а лишь национально-культурной автономией.

Не помогает в ситуации и деятельность совместной рабочей группы молдавского парламента и гагаузского Народного собрания по гармонизации законодательства страны и автономии.

Дело в том, что комиссия разработала три законопроекты, которые прошли согласование и в Комрате, и в Кишиневе, но парламент их отклонил, отправив на доработку в юридическую комиссию. Там документы «выхолостили так, что осталось одно название», говорилось на заседании НСГ во вторник, 4 июля.

Сопредседатель с гагаузской стороны рабочей группы – депутат НСГ Георгий Лейчу предложил провести специальное заседание законодательного органа автономии, на котором обсудить сложившуюся ситуацию.

Со стороны общественности тоже возникли предложения. В частности, один из участников становления Гагаузии Леонид Добров предложил депутатам обратиться в адрес президента страны Игоря Додона, чтобы тот на референдуме о повышении своих полномочий включил и вопрос о конфедеративном устройстве республики.

По мнению Доброва, после «переучреждения» страны, она должна стать конфедерацией, участниками которой должны стать Молдова, Приднестровье и Гагаузия. Юристы в Народном собрании, однако, поправили Доброва, отметив, что речь должна идти о федерации.

Будет ли обсуждаться и этот вопрос, станет известно на спецзаседании гагаузского законодательного органа, которое состоится в понедельник, 10 июля.

Світ

  • В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію
    В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію

    Міністерство закордонних справ України розчароване рішенням Правління Міжнародної федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця (МФТЧХ) щодо Російського Червоного Хреста (РЧХ).

    Про це йдеться у коментарі, опублікованому на сайті МЗС, передає Цензор.НЕТ.

    “Змушені констатувати, що у тексті рішення відсутня належна оцінка протиправної присутності та діяльності Російського Червоного Хреста на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території України в межах Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької областей, а також в Автономній Республіці Крим.

    Як неодноразово наголошувала українська сторона, присутність та діяльність РЧХ на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території нашої держави є грубим порушенням Конституції, законів України та міжнародного права.

    Згадані дії РЧХ є також серйозним порушенням Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця та Конституції МФТЧ, зокрема принципу єдності, згідно з яким в кожній країні може бути лише одне товариство Червоного Хреста або Червоного Півмісяця, а також зобов’язання національних товариств поважати територіальну цілісність та незалежність.

    Рішення Правління МФТЧХ йде всупереч положенням резолюцій Генеральної Асамблеї ООН 68/262 від 27 березня 2014 року “Територіальна цілісність України” та ES-11/4 від 12 жовтня 2022 року “Територіальна цілісність України: захист принципів Статуту ООН”, в яких міститься заклик до всіх держав, міжнародних організацій та спеціалізованих установ системи ООН не визнавати спроби анексії Росією частин території України та утримуватися від будь-яких дій та кроків, які можуть тлумачитися як визнання зміни статусу цих територій.

    Привертає особливу увагу той факт, що в рішенні Правління відсутня реакція на діяльність так званих “Донецького Червоного Хреста” та “Луганського Червоного Хреста”, які виконують допоміжні функції для окупаційної влади Російської Федерації на тимчасово окупованій нею частині території України, та ролі РЧХ в створенні та підтримці згаданих незаконних маріонеткових утворень.

    Українська сторона неодноразово надавала документальні свідчення причетності держави-агресора до підтримки та фінансування протиправної діяльності РЧХ зі створення її структурних підрозділів на тимчасово окупованій території України, а також факти незаконного захоплення рухомого та нерухомого майна Товариства Червоного Хреста України (ТЧХУ).

    Наголошуємо, що Товариство Червоного Хреста України є єдиним визнаним товариством Червоного Хреста, яке здійснює гуманітарну діяльність на всій території України в межах її міжнародно визнаних кордонів та уповноважене створювати місцеві осередки Червоного Хреста. Донецька та Луганська регіональні філії ТЧХУ є її невід’ємними складовими та продовжують функціонування, хоча й були змушені тимчасово залишити тимчасово окуповану територію України, рятуючись від переслідувань окупаційної адміністрації РФ.

    Україна з незмінною повагою ставиться до Федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця як незалежної гуманітарної організації неурядового та неполітичного характеру. У цьому зв’язку наголошуємо, що Стаття 4 Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця чітко встановлює, що національні товариства мають поважати фундаментальні принципи Міжнародного руху та керуватися принципами міжнародного гуманітарного права. Жодні імперативи не можуть слугувати виправданням грубих порушень фундаментальних принципів та міжнародного гуманітарного права, яке чітко регулює правовий режим окупованих територій, зокрема відповідні обов’язки держави-окупанта та національних товариств.

    Наголошуємо, що своїми грубими порушеннями міжнародного права та Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця РЧХ наносить серйозну та довготривалу репутаційну шкоду всій Федерації. Для діяльності Червоного Хреста немає нічого важливішого за довіру. Удар по довірі до всієї Федерації — найгірший наслідок протиправних дій РЧХ.

    Українська сторона очікує на продовження моніторингу і надання об’єктивних і неупереджених оцінок з боку МФТЧХ триваючої протиправної діяльності РЧХ на тимчасово окупованій території України”, – йдеться у заяві МЗС України.

    Джерело: https://censor.net/ua/n3512305