Кабинет министров Украины поручил провести научно-общественную экспертизу составляющих потребительской корзины, на основе которой утверждается прожиточный минимум. Минфин констатировал, что с 2000 года “проводил работу” по пересмотру “потребительской корзины”, однако правительство не принимало соответствующих решений о ее утверждении.

корзина

Как сообщает ZN.UA, об этом в комментарии изданию сказал правозащитник Станислав Батрин, который является инициатором судебного иска к Кабмину по этому поводу. Соответствующее решение №12785/9/1-15 Кабмин принял месяц назад – 24 июня 2015 года. Копии этого документа, которые были предоставлены суду, есть в распоряжении издания.
Заседание суда состоялось сегодня в среду, 22 июля. Поручение касается Минсоцполитики, Минэкономразвития, Минздрава и Минфина. Ведомства вместе должны обеспечить проведение научно-общественной экспертизы набора продуктов питания, набора непродовольственных товаров и набора услуг. “Так, Министерство социальной политики предоставило суду письменное объяснение о том, что срок проведения экспертизы действительно наступил, и приобщило к материалам дела свою просьбу к правительству обеспечить проведение такой экспертизы по требованию общественности.
Со своей стороны, Министерство финансов признало, что наборы продуктов питания, непродовольственных товаров и услуг утверждались только в 2000 году. В дальнейшем, Минфин констатировал, что до 2015 года “проводил работу” по формированию новых наборов, однако правительство не принимало соответствующих решений об утверждении “потребительской корзины”. В итоге, Минфин предоставил подтверждение для суда, что 24.06.2015 г. по поручению КМУ № 12785/9/1-15 Минсоцполитики, Минэкономразвития, Минздраву и Минфину поручено провести научно-общественную экспертизу набора продуктов питания, непродовольственных товаров и набора услуг для установления прожиточного минимума.
Таким образом, уже в ходе рассмотрения судебного дела Кабинет министров признал необходимость пересмотра “потребительской корзины” в Украине. Тем самым, общественностью было достигнуто долгожданного решения, которое изменит жизнь миллионов граждан”, – отметил Батрин. Иск против Кабмина о размере прожиточного минимума был подан в апреле 2015 года. На сегодня уровень прожиточного минимума составляет 1218 грн в месяц для трудоспособного человека и 949 грн – для нетрудоспособного, пенсионера. Инициаторы судебного иска к Кабмину ставят целью обосновать и зафиксировать прожиточный минимум на уровне не менее 7 000 грн.

Світ

  • В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію
    В українському МЗС розчаровані відмовою Червоного Хреста виключити зі складу російську організацію

    Міністерство закордонних справ України розчароване рішенням Правління Міжнародної федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця (МФТЧХ) щодо Російського Червоного Хреста (РЧХ).

    Про це йдеться у коментарі, опублікованому на сайті МЗС, передає Цензор.НЕТ.

    “Змушені констатувати, що у тексті рішення відсутня належна оцінка протиправної присутності та діяльності Російського Червоного Хреста на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території України в межах Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької областей, а також в Автономній Республіці Крим.

    Як неодноразово наголошувала українська сторона, присутність та діяльність РЧХ на тимчасово окупованій Російською Федерацією частині території нашої держави є грубим порушенням Конституції, законів України та міжнародного права.

    Згадані дії РЧХ є також серйозним порушенням Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця та Конституції МФТЧ, зокрема принципу єдності, згідно з яким в кожній країні може бути лише одне товариство Червоного Хреста або Червоного Півмісяця, а також зобов’язання національних товариств поважати територіальну цілісність та незалежність.

    Рішення Правління МФТЧХ йде всупереч положенням резолюцій Генеральної Асамблеї ООН 68/262 від 27 березня 2014 року “Територіальна цілісність України” та ES-11/4 від 12 жовтня 2022 року “Територіальна цілісність України: захист принципів Статуту ООН”, в яких міститься заклик до всіх держав, міжнародних організацій та спеціалізованих установ системи ООН не визнавати спроби анексії Росією частин території України та утримуватися від будь-яких дій та кроків, які можуть тлумачитися як визнання зміни статусу цих територій.

    Привертає особливу увагу той факт, що в рішенні Правління відсутня реакція на діяльність так званих “Донецького Червоного Хреста” та “Луганського Червоного Хреста”, які виконують допоміжні функції для окупаційної влади Російської Федерації на тимчасово окупованій нею частині території України, та ролі РЧХ в створенні та підтримці згаданих незаконних маріонеткових утворень.

    Українська сторона неодноразово надавала документальні свідчення причетності держави-агресора до підтримки та фінансування протиправної діяльності РЧХ зі створення її структурних підрозділів на тимчасово окупованій території України, а також факти незаконного захоплення рухомого та нерухомого майна Товариства Червоного Хреста України (ТЧХУ).

    Наголошуємо, що Товариство Червоного Хреста України є єдиним визнаним товариством Червоного Хреста, яке здійснює гуманітарну діяльність на всій території України в межах її міжнародно визнаних кордонів та уповноважене створювати місцеві осередки Червоного Хреста. Донецька та Луганська регіональні філії ТЧХУ є її невід’ємними складовими та продовжують функціонування, хоча й були змушені тимчасово залишити тимчасово окуповану територію України, рятуючись від переслідувань окупаційної адміністрації РФ.

    Україна з незмінною повагою ставиться до Федерації товариств Червоного Хреста і Червоного Півмісяця як незалежної гуманітарної організації неурядового та неполітичного характеру. У цьому зв’язку наголошуємо, що Стаття 4 Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця чітко встановлює, що національні товариства мають поважати фундаментальні принципи Міжнародного руху та керуватися принципами міжнародного гуманітарного права. Жодні імперативи не можуть слугувати виправданням грубих порушень фундаментальних принципів та міжнародного гуманітарного права, яке чітко регулює правовий режим окупованих територій, зокрема відповідні обов’язки держави-окупанта та національних товариств.

    Наголошуємо, що своїми грубими порушеннями міжнародного права та Статутів Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця РЧХ наносить серйозну та довготривалу репутаційну шкоду всій Федерації. Для діяльності Червоного Хреста немає нічого важливішого за довіру. Удар по довірі до всієї Федерації — найгірший наслідок протиправних дій РЧХ.

    Українська сторона очікує на продовження моніторингу і надання об’єктивних і неупереджених оцінок з боку МФТЧХ триваючої протиправної діяльності РЧХ на тимчасово окупованій території України”, – йдеться у заяві МЗС України.

    Джерело: https://censor.net/ua/n3512305