Згідно з проведеним оцінюванням фінансової спроможності територіальних громад України, більшість громад Одеської області визнали фінансово спроможними.
«Оцінювання фінансової спроможності територіальних громад проведено за результатами звітних показників 2023 року у розрізі 11 показників, розрахованих на підставі даних про чисельність населення та показників виконання бюджету відповідної громади», – повідомив портал «Децентралізація».
Відзначимо, що жодної громади Одеської області немає серед 182 громади, рівень фінансової спроможності яких визнаний критичним.
Водночас серед громад з низьким рівнем фінансової спроможності нараховується дев’ять 9 громад Одещини (всього в Україні – 247 громад).
Три з дев’яти – громади Болградського району: Городненська, Кубейська та Криничненська.
Що стосується громад з високим рівнем фінансової спроможності, то серед них названі п’ять громад Болградського району: Болградська, Арцизька, Тарутинська, Павлівська та Теплицька.
Дві громади Болградського району (Бородінська та Василівська) визнані громадами з оптимальним рівнем фінансової спроможності.
Цікаво, що у громад Болградського району, рівень фінансової спроможності яких визнаний низьким, спостерігається загальна тенденція: при досить низькому рівні доходів загального фонду на мешканця, частка бюджетних видатків на оплату праці є досить високою (Городненська — 75,3%, Кубейська – 73,2%, Криничненська – 77,1%).
Але, заради справедливості треба сказати, що вони не змогли побити рекорд, встановлений Василівською громадою Болградського району, де частка бюджетних видатків на оплату праці дорівнює 83,3%.
Депутат Народних зборів Гагаузької автономії Молдови Олександр Тарнавський пов’язав падіння доходів регіону на 100 млн леїв з конфронтаційною політикою, яку веде керівництво автономії, пов’язане з молдавським олігархом Іланом Шором. Читати далі
Ціни на тепличний огірок в Україні продовжують інтенсивно знижуватися, причому на цей час комбінати вже відвантажують цю продукцію істотно дешевше, ніж рік тому.
У румунському порту Констанца з’явиться додаткова якірна стоянка для українського зерна, що значно збільшить пропускну здатність для вантажів, які перевозяться Дунаєм.