Обстрелы портов

Всі судна, по яких Росія здійснила останні ракетні атаки, знаходяться у власності чи керуються компаніями з країн ЄС.

Про це повідомив очільник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.

За його словами, щоденний моніторинг і аналіз функціонування українського морського коридору дає можливість сьогодні сказати, що обстріли портів Великої Одеси – це не тимчасове явище, а нова стратегія.

«Мета цієї стратегії – фізично унеможливити роботу українського морського коридору», – зазначив Андрій Клименко.

Він також наголосив, що усі шість суден, які були пошкоджені внаслідок ракетних ударів по портовій інфраструктурі (одне з них – грецьке Optima – двічі), знаходяться у власності або керуються компаніями з країн ЄС. Так, постраждали судна, пов’язані з Грецією, Латвією, Португалією та Польщею.

«При цьому найбільша кількість суден в портах Великої Одеси належить судновласникам Туреччини – 61 (28,5% у вересні). Судновласникам з Греції належить майже вдвічі менше – 36 (16,8% у вересні). Тобто судна турецьких судновласників якось не статистично уникають влучань», – розповів експерт.

Нагадаємо, 14 жовтня росіяни атакували порт Одеси балістикою. Пошкоджень зазнали цивільні судна: NS Moon під прапором Белізу та суховантажне судно під прапором Палау Optima.

Політика